От началото на 2007 г. Българската търговско-промишлена палата(БТПП) стартира анкета сред подбрани фирми от туристическия бранш за определянето на най-разпространените професии и минималните компетенции, които са необходими за тях, съобщиха от Палатата.
Анкетата е част от дейностите на Палатата по проекта "Европейски работници без граници", финансиран по програма Леонардо да Винчи към Европейската Комисия.
Лидер на проекта е Италианският център за проучвания и популяризиране в туризма – гр. Асизи, Италия, а партньори са организации от Италия, България, Малта, Румъния и Словения.
Проектът "New Hospitality – Europass" е насочен към заетите в хотелиерския бизнес, преподаватели и обучители, браншови съюзи, както и към малки и средни предприятия в туризма.
Крайната цел на проекта е укрепване конкурентоспособността на работната сила в туризма, което ще улесни мобилността й на общия европейски пазар на труда. Предстои да се създаде Европейска система за стандартизация и сертифициране на компетентността на работещите в туризма, което ще гарантира качеството на услугите и мобилността на заетите в туристическия бранш. Ще се създаде и одобри система за оценка на способностите и ще се развие общата рамка за адаптиране на знания и умения на работниците към нуждите на работодателите.
Освен това, партньорите по проекта ще изработят и издадат наръчник с указания за минимални изисквания към заетите в хотелиерството, който да подпомогне работещите в бранша при подготовка на тяхното СV по общия европейски стандарт и да улесни мобилността им в рамките на ЕС. Наръчникът ще бъде издаден и в електронен вариант.
Стартът на проекта беше даден официално на 17 ноември 2006 на работна среща в Азиси, Италия. На нея присъстваха представители на БТПП и другите партньорски организации, както и на Националния институт по туризъм на Италия и беше конкретизирана ролята на всяка от тях при реализацията на проекта.
Заетите в областта на туризма в Италия са около 1.5 млн.души, като всяка година сезонно се наемат около 100 хил.човека включително и 30 хил. ужденци. Партньорите по проекта са също страни, в които туризмът е приоритетен бранш.
В рамките на проекта се предвижда обучение, разпространение на "добри практики", стажове и др.
БТПП започва информационна кампания сред всички заинтересовани организации и МСП от уристическия бранш за дейностите, които ще се реализират по проекта чрез електронен бюлетин, който ще се издава на 3 месеца.
Пълната информация за развитието на проекта ще се публикува на сайта на "New Hospitality – Europass".