На 27 януари т.г. Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и Bulgarian Convention and Visitors Bureau (BCVB) подписаха официално споразумение за сътрудничество в столичния хотел "Радисън САС". На събитието присъстваха членове на двете организации, представители на туристическия бизнес, представители на медиите и любезните домакини от хотел "Радисън САС". Сред гостите бяха г-н Д. Хаджиниколов – заместник-министър на икономиката, г-н Христо Друмев – генерален директор на НДК, г-н Румен Драгонов – председател на Съвета по туризъм в София и др.
От името на BCVB и на БХРА - г-н Фридрих Нийман и г-н Благой Рагин, които подписаха споразумението, подчертаха необходимостта от още по-тясно обединяване на усилията на двете организации в името на туристическа България и нейната столица София. Целта на споразумението е да се сътрудничи при организирането и провеждането на съвместни срещи и семинари, форуми и конференции; да се участва в международни изложения и панаири; да се установят полезни контакти с различни международни организации и институции за по-добро представяне на България и София.
Двете организации ще работят заедно за промотиране туристическия потенциал на столицата и ще се включат в кампанията й за кандидат за домакин на Зимните олимпийска игри през 2014 г. Шансовете на София в туризма, както и нейните проблеми са в основата на обединението на дейността на БХРА и BCVB, които започват реализация на конкретни стъпки със Столична община в рамките на 2005 г. Сред тях са създаване на информационни туристически центрове в София; издаване на каталог и създаване на сайт на софийските туристически обекти; представяне на столицата във Виена, Мюнхен и Лондон под името "Европейска София"; организиране на кръгла маса под патронажа на кмета на град София г-н Стефан Софиянски на тема: "София – туристически, културен и конгресен център на Балканите" през месец май т.г. и др.
В столицата, където вече функционират над 80 хотела и пристигат посетители предимно от Германия, Гърция, Израел, Франция, Италия, Турция и др. има все повече шансове да се наситят със събития и туристи първите три слаби месеци от годината като се инвестира в реално в инфраструктурата, в информационните центрове и културния туризъм.