На 2 март т. г. Банка ДСК отбелязва 53 години от своето създаване. С постановление на Министерския съвет от март 1951 г. започва учредяването на влогонабирателния институт ДСК, а през 1998 г. е приет Законът за преобразуване на ДСК и Банката започва да функционира като универсална търговска банка.
Днес, Банка ДСК е втората по големина на активите банка и най-големият кредитор в страната. Кредитният й портфейл вече надхвърля 1, 299 млн. лв. Банката държи над 50% от спестяванията на населението и отпуска за физически лица и фирми над 800 бр. кредити на ден.
На 1 октомври 2003 г. успешно приключи процесът на приватизацията на Банката и тя стана собственост на най-голямата унгарска банкова група - ОТП. Унгарската институция се концентрира върху трансформацията и интеграцията на Банка ДСК, като през следващите пет години ще развие инициативи на обща стойност 600 млн. лв., насочени към цялостната модернизация на българската финансова институция, разширяването и осъвременяването на продуктовата гама, развитието на системата на информационни технологии и увеличаването на определящата за банковия пазар позиция на Банка ДСК.
Започналият процес на трансформация дава положителни резултати – банката започна да реализира Програмата си за обновление, стратегическите си цели и бизнес плана за 2004 г., предвиждащи нови атрактивни продукти за своите клиенти, нов ръст в кредитирането на фирми и физически лица, навлизане в корпоративното банкиране, в картовия бизнес и др. Днес, съобразно конкурентните пазарни условия, банката предлага на своите клиенти все по-усъвършенствани банкови продукти – изгодни кредитни услуги за индивидуални клиенти, съвременни продукти за бизнеса, разплащания в чуждестранна валута, дебитни и кредитни карти и др.
За своята 53-годишнина банката приключва и внедряването на новата си, централизирана и високоавтоматизирана информационна система. Тя вече обхваща 80% от бизнеса на банката, като общият брой на обработените досега клиенти надвишават 4,7 милиона души. Броят на разплащателните, спестовните и дипозитните сметки в новата система са над 5,3 милиона. Системата предлага на всеки клиент възможност за достъп до всички услуги на банката чрез всеки неин клон при високо качество на обслужването, извършване на операции и разплащания в реално време в клоновата мрежа на банката, както и предоставяне на нови канали за банкови услуги като електронно банкиране и др., свързани в реално време с централизираната система.