27,4 на сто от предприятията у нас са въвели иновации в своята дейност в периода от 2010 до 2012 г. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ). Близо 17% от тях са въвели технологични иновации, а 18,6% са внедрили нетехнологични такива.
Данните показват, че 76% от тези компании реализират продукцията си на вътрешния пазар. По отношение на пласирането на продукти в чужбина, 18,7 на сто от иновативните предприятия изнасят за европейски страни и асоциирани държави. Това отбелязва нарастване с 2,5 пункта в сравнение с периода 2008 – 2010 г.
Ръст с 1,9 на сто се наблюдава при маркетинговите иновации, а намаление е регистрирано при процесовите и продуктовите иновации, съответно с 1.6 и 0.2 пункта.
Изчисленията на НСИ показват, че в периода 2010 – 2012 г. 10 на сто от компаниите у нас реализират нови или усъвършенствани стоки и услуги. Тяхната продажба формира близо 16 на сто от оборота на тези фирми през 2012г.
48.9% от предприятията с продуктови иновации реализират иновационен продукт, който е нов за техния пазар, а 80.6% са пуснали стоки или услуги, които са нови само за тяхното предприятие.