Близо 40% от българите никога не са се застраховали

19.10.2017 | 15:55
по статията работи: econ.bg
80% от купувалите са си взимали само задължителната гражданска отговорност
Близо 40% от българите никога не са се застраховали
Снимка: под лиценза на creative commons

Потенциалните потребители възприемат застраховането като неясно и дори страшно, свързват го с общината и го бъркат с данъците, освен това не обичат да четат дълги текстове и условия.

Близо 40% от българите никога не са си купували никаква застраховка, а 80% от купувалите са си взимали само задължителната гражданска отговорност. Това показва национално представително социологическо проучване по поръчка на 24ins.bg и "Брокер инс".

Освен това за последните 10 г. разпространението на застрахователни услуги сред населението е останало непроменено. Т. нар. коефициент на застрахователно проникване, който измерва съотношението на брутния премиен приход и брутния вътрешен продукт, е замръзнал на ниво 2.2% при при между 6 и 10 на сто в развитите държави, коментира управителят на 24ins.bg Ясен Къчински пред медиите.

Потенциалните потребители възприемат застраховането като неясно и дори страшно, свързват го с общината и го бъркат с данъците, освен това не обичат да четат дълги текстове и условия, коментира експертът. Граждани питат как да сключат застраховка, за да получат обезщетение, след като вече са пострадали, бъркат "каско" и "гражданска отговорност" или предполагат, че щетите ще им бъдат покрити от държавата, даде пример той за запитвания в компанията.

Допитването показва, че нежеланието да се застраховат се отнася в равна степен както за жителите на столицата София (42.9% са без нито една сключена застраховка в годините) и в селата (45.6%).

На фона на тези нагласи се откроява противоположна тенденция - и в големия град, и на село делът на хората, които сключват застраховка онлайн е еднакъв - 49% знаят за тази възможност, но едва 6 на сто го правят.

Проучването потвърждава, че хората с по-високи доходи са по-склонни да се застраховат. Сред участниците в анкетата с доход до 500 лв. около половината никога не са ползвали застрахователен продукт, докато при тези с доход над 2000 лв. процентът е нула.

Управителят на "Брокер инс" Румен Стайков коментира, че покупката на полица онлайн е все още в сферата на пожеланията, защото законодателството изисква куп документи да бъдат подписани лично. Затова те се пращат по куриер в рамките на 24 часа, а разходите са за сметка на брокера.

Експертите коментираха, че търсенето на услугата е "принудително" - или заради изискване на закона, както е с гражданската отговорност, или под натиска на кредитиращата банка, когато става дума за жилищата, или след неприятно лично преживяване.

Двете дружества започват разяснителна кампания в интернет за това какво представлява застраховката, как да я изберем и как да сравним различните оферти.

Оцени статията:
1.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...