Британските потребители имат по-голямо доверие, че банките, а не държавните институции, ще съумеят да съхранят техните биометрични данни, като пръстови отпечатъци и ирисово сканиране. Потребителите са почти два пъти по-склонни да се доверят на банките за съхранението на биометричната информация (60%), отколкото на държавните органи (33%). Това показват данните от проучване за нагласите към биометрията.
Мнозинството от респондентите посочват на първо място банките (85%) и компаниите за разплащания (81%) като организациите, към които имат най-голямо доверие за въвеждане на биометрична идентификация при потвърждаването на самоличността, следвани от световните онлайн брандове (70%) и компаниите за смартфони (64%). Нивото на доверие бележи значителен ръст през последните две години – с 20 процента повече спрямо 65% през 2014 г., когато се провежда за първи път проучването на Visa "Биометричните разплащания".
Почти две трети от потребителите (64%) биха искали да използват биометрията като начин за авторизация на плащане, а по-доброто познаване на процеса повишава доверието на британските потребители, показва още проучването. Растежът при мобилните разплащания с пръстови отпечатъци, като начин на идентификация, извежда на фокус ползите на биометрията, поради което 80% от участниците в проучването споделят, че най-удобно за тях е разпознаването на пръстови отпечатъци.
Именно тази форма на биометрична идентификация се смята за най-сигурния начин на разплащане (88%) спрямо други видове биометрична идентификация, като сканиране на ириса (83%) и лицево разпознаване (65%).