Бритиш Американ Табако приключи придобиването на водещи марки от „Булгартабак“

05.05.2017 | 16:40
по статията работи: econ.bg
БАТ вече ще е лидер с пазарен дял от над 40% на българския пазар, на който компанията навлезе преди 25 години
Бритиш Американ Табако приключи придобиването на водещи марки от „Булгартабак“
Снимка: БГНЕС

Бритиш Американ Табако (БАТ) финализира закупуването на водещи марки и активи за дистрибуция от „Булгартабак“ на стойност над 100 млн. евро. Сделката беше окончателно одобрена от българските власти. 

БАТ вече ще е лидер с пазарен дял от над 40% на българския пазар, на който компанията навлезе преди 25 години. БАТ с гордост прави една от най-големите международни инвестиции в България.

„БАТ с радост обявява финализирането на този етап от сделката, чрез която ще придобием някои от най-ключовите марки в България“, коментира Ричард Уидман, Генерален мениджър Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа. 

БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и допълнително ще осигури още 1000 в дистрибуцията.

„С нетърпение очакваме да продължим работата си с българското правителство с цел да се справим с въпроси от общ интерес като създаване на работни места и надграждане на добрата работа на правителството в борбата с контрабандата на тютюневи изделия“, заяви Мила Маречкова, Изпълнителен директор на Бритиш Американ Табако България.

Предложеното придобиване извън България е предмет на антитръстови одобрения на други пазари и се очаква да приключи до средата на 2017 г. 

БАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете й се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 000 души по целия свят, а още по-голяма бройка са наети индиректно през веригите за доставки на компанията. БАТ има над 200 марки в портфолиото си, като един на всеки осем от единия милиард пушачи по света избира цигарите на БАТ. Компанията има водеща позиция в най-малко 55 страни по света.

В БАТ Клъстър Централна Европа влизат 9 страни: Чехия, Албания, България, Унгария, Косово, Македония, Черна гора, Сърбия и Словакия. БАТ Клъстър Централна Европа оперира на разнообразен и труден пазар с 60 милиона души. БАТ Клъстър Централна Европа продава около 13 милиарда цигари годишно, което се равнява на около 10% от бизнеса на БАТ за Западноевропейския регион. 

БАТ оперира в България от 1993 г. и има силна позиция на българския пазар. БАТ е значителен инвеститор в България, като компанията разви своя пазарен дял на 12% в кратък срок. 

„Булгартабак“ е водещ независим производител на цигари в България с текущ пазарен дял от 30%.

„Булгартабак“ е консултирана от Deloitte, а БАТ – от Grant Thornton и Baker & McKenzie, Лондон, в сътрудничество с Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 07.04   1348 г. – Карл IV основава Пражкия университет – първият в Централна Европа. 1498 г. – Експедицията на португалския мореплавател Вашко да Гама стига до...