Бритиш Американ Табако (БАТ) финализира закупуването на водещи марки и активи за дистрибуция от „Булгартабак“ на стойност над 100 млн. евро. Сделката беше окончателно одобрена от българските власти.
БАТ вече ще е лидер с пазарен дял от над 40% на българския пазар, на който компанията навлезе преди 25 години. БАТ с гордост прави една от най-големите международни инвестиции в България.
„БАТ с радост обявява финализирането на този етап от сделката, чрез която ще придобием някои от най-ключовите марки в България“, коментира Ричард Уидман, Генерален мениджър Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа.
БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и допълнително ще осигури още 1000 в дистрибуцията.
„С нетърпение очакваме да продължим работата си с българското правителство с цел да се справим с въпроси от общ интерес като създаване на работни места и надграждане на добрата работа на правителството в борбата с контрабандата на тютюневи изделия“, заяви Мила Маречкова, Изпълнителен директор на Бритиш Американ Табако България.
Предложеното придобиване извън България е предмет на антитръстови одобрения на други пазари и се очаква да приключи до средата на 2017 г.
БАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете й се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 000 души по целия свят, а още по-голяма бройка са наети индиректно през веригите за доставки на компанията. БАТ има над 200 марки в портфолиото си, като един на всеки осем от единия милиард пушачи по света избира цигарите на БАТ. Компанията има водеща позиция в най-малко 55 страни по света.
В БАТ Клъстър Централна Европа влизат 9 страни: Чехия, Албания, България, Унгария, Косово, Македония, Черна гора, Сърбия и Словакия. БАТ Клъстър Централна Европа оперира на разнообразен и труден пазар с 60 милиона души. БАТ Клъстър Централна Европа продава около 13 милиарда цигари годишно, което се равнява на около 10% от бизнеса на БАТ за Западноевропейския регион.
БАТ оперира в България от 1993 г. и има силна позиция на българския пазар. БАТ е значителен инвеститор в България, като компанията разви своя пазарен дял на 12% в кратък срок.
„Булгартабак“ е водещ независим производител на цигари в България с текущ пазарен дял от 30%.
„Булгартабак“ е консултирана от Deloitte, а БАТ – от Grant Thornton и Baker & McKenzie, Лондон, в сътрудничество с Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov.