Масовият български потребител предпочита джиесем апарати на стойност до 100 лева. Търсят се и тези до 200 лева. Десет пъти по-ниски спрямо тях са продажбите на мобилните устройства от средния клас между 300 и 600 лева. Въпреки засиленото купуване на евтини GSM-и, има увеличение, макар и слабо, и при скъпите - iPhone-ните. Това сочат разчетите за първите пет месеца на 2011-а година на Global Net Solutions, търговската верига, която е партньор на Globul в страната.
Смартфоните, а вече почти всички GSM-и са такива и у нас, ще изкарат трудните години на кризата, прeдричат световните експерти по телекомуникации. Броят на собствениците на смартфони в Европа се увеличава всяка година с 38%, като най-развитите пазари за това са Великобритания, Германия и Франция.
Тенденцията няма да подмине и България, въпреки че наскоро в годишния си доклад Европейската комисия отбеляза спад от 5,5% в използването на мобилни телефони у нас за една година. Ако през 2009 година на 100 българи са се падали по 139 джиесема, то година по-късно те са били 133,4.
Кризата и изравняването на телефонията между конкурентните оператори също накараха българина да се откаже от купуването на втори мобилен апарат. Доскоро наличието на втори абонамент към различен от първия мобилен оператор бе масова практика, която спестяваше от таксите за позвъняване.
Анализът на Европейската комисия сочи още, че като цяло печалбите на доставчиците на мобилен и стационарен телефон, на интернет и на телевизия са спаднали с над 6% през 2010 г.
Приходите на бранша от миналата година пък са или 1,7 млрд. евро, като мобилната телефония се е свила с 3,7 на сто, а инвестициите в телекомуникационния сектор - с 30 на сто.