Българите са склонни да отделят до 10 000 лв. за автомобил на старо и до 30 000 лв. за чисто нов. Това сочат данни от проучването на сайта за безплатни обяви Prodavalnik.com. То е направено сред 1600 онлайн потребители на възраст между 25 и 55 години от цялата страна. В момента най-голямо е търсенето на икономични автомобили. Тяхната функционалност и марка са от съществено значение за потребителите.
Българските шофьори са категорични, че предпочитат да карат немски и японски автомобили. Добрата цена и безпроблемното приключване на сделката са особено важни за купувачите. Опитът за прикриване на реалното състояние на автомобила в най-голяма степен би ги отблъснало да закупят даден автомобил. Перфектният автомобил за българския потребител има разнообразни характеристики, но задължително е икономичен, не се разваля и минава отвсякъде.
Интернет страниците за безплатни обяви са най-популярният източник за търсене на автомобил втора ръка. Това става ясно още от проучването.