Българите отново са най-чаканите туристи по родните курорти това лято

26.04.2022 | 11:35
по статията работи: econ.bg
Малко след началото на войната бе обявено, че парите за национална туристическа реклама, които първоначално бяха предназначени да отидат в двете воюващи страни и няколко "прилежащи" като Беларус и Молдова, ще трябва да се пренасочат
Българите отново са най-чаканите туристи по родните курорти това лято
Снимка: БГНЕС

В швейцарско списание трябваше да излезе статия за България , която я представя като дестинация за посещение на културно-исторически забележителности, но след началото на войната ни съобщиха, че няма смисъл от нея.

Това разказа наскоро туроператор, който се занимава с този вид туризъм. Военните действия, които текат от края на февруари в Украйна, уплашиха западноевропейците да избират за ваканция страна в близост до военните действия, но и напълно обезсмислиха рекламата на България като туристическа дестинация в Украйна и Русия, а също и в близките до тях Беларус и Молдова. Това е и причината държавата да обяви, че ще пренасочи планираните за там кампании към пазари, от които реално могат да се очакват туристи това лято, което преди войната се очертаваше почти така добро както в предпандемичните времена.

Туроператорите казват, че промяната не е обсъждана с тях и че конкуренцията е реагирала по-добре от България. Така за поредно лято се очаква туризмът да разчита най-вече на български туристи, както беше в двете години на ограничения заради коронавирусната пандемия.

Малко след началото на войната бе обявено, че парите за национална туристическа реклама, които първоначално бяха предназначени да отидат в двете воюващи страни и няколко "прилежащи" като Беларус и Молдова, ще трябва да се пренасочат. Причината - от там едва ли може да дойдат туристи.

Идеята на ресорния министър Христо Проданов беше парите от тези пазари да отидат към съседните, откъдето по традиция България също приема гости - през зимата предимно от Сърбия и Северна Македония, през лятото главно от Румъния. Беше съобщено, че въпросът ще бъде обсъден и с бранша.

"Това беше логично решение, което, разбира се, бе взето след направени анализи по пазари, въз основа на които беше решена промяната за всеки пазар поотделно, като не се отстъпва от принципа за ефикасност и ефективност при разходване на средствата за реклама", обясняват от ресорното министерство в отговор на въпроси от "Дневник". И уточняват, че рекламата е пренасочена към "съседните страни и целеви и перспективни пазари като Великобритания, Германия, Полша и др.".

Оценката на ведомството е, че България е възприемана от туристите от целевите пазари като целогодишна туристическа дестинация, т.е., не се възприема само за море и ски, но и за СПА, винен, приключенски и друг туризъм. Уточнява се, че профилът на туристите от всеки целеви пазар се описва в изготвяната всяка година от Министерство на туризма Годишна програма за национална туристическа реклама.

От май се планират опознавателни турове за представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от Румъния, Сърбия, Северна Македония, Полша и др. Дестинациите, които ще бъдат посетени, са предимно по Северното и Южното Черноморие, но програмите са наситени с посещения на природни и културно-исторически забележителности, дегустации на местни храни и напитки/вина и разнообразни активности, които да представят не само възможностите за почивка на плажа, но и многообразния туристически продукт, описва следващите си стъпки министерството.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 07.11   1659 г. – Сключен е Пиренейският договор, който слага край на Френско-испанската война. 1816 г. – Александър I Павлович – цар на Русия и крал на Полша...