България все още е неизвестна на много от туристическите пазари

22.05.2006 | 18:21
по статията работи: econ.bg
Заделените средства за реклама на туризма на международните борси са изключително малко

 

България все още е неизвестна на много от туристическите пазари, въпреки че вече са привлечени няколко милиона чужди туристи. За да се реши този проблем, трябва да бъдат отделени повече средства за реклама, за да бъдем адекватни с времето. Тази позиция на Националния борд по туризма беше изразена днес от Людмил Стойков, член на Управителния съвет на борда.

Заделените средства за реклама на туризма на международните борси са изключително малко. В туризма се правят инвестиции за милиарди, а за реклама се отделят едва 2-3 милиона, каза Стойков.

Той предложи да бъдат открити представителства за българския туризъм в страни, в които има интерес към него, финансирани от бизнеса.

Основните проблеми, с които трябва да се справим, са липсата на нормативна уредба за насърчаване на инвестициите, лошата инфраструктура, забавянето на концесионирането на морските летища, липсата на мрежа от туристически представителства, липсата на стратегия за развитие на туризма през следващите 10 години, каза от своя страна Поли Карастоянова, председател на борда. Според нея най-важно е да бъде изготвена стратегията за развитие.

Тя добави, че предстоят срещи на представителите на борда с министъра на външните работи Ивайло Калфин и по европейските въпроси Меглена Кунева, а от борда ще поискат и среща с министъра на регионалното и благоустройството Асен Гагаузов.

В момента туризмът формира 14-15% от брутния вътрешен продукт на страната, а с него са свързани и други отрасли като хранително-вкусовата промишленост и строителството, отбеляза Георги Гергов от Управителния съвет.

Прогнозите за тази година за туристическия сезон на българския пазар не се различават от тези на другите дестинации. Причината за това е, че Германия показва определена слабост и този минус не е само за българския туризъм, обясни Валентин Йосифов от УС.

България успя през последните 2-3 години да започне да разбира риска и да не разчита само на Германия. Поради тази причина се очакват много туристи от Скандинавските страни, от Великобритания, от руския пазар, както и от някои източноевропейски страни. Благодарение на пробива на тези пазари сега в туризма има ръст, отбеляза Йосифов.

Масовото застрояване по Черноморското крайбрежие беше грешка, каза Ветко Арабаджиев от УС на борда. Той добави, че според него това не е фатално. Изходът от това затруднено положение е подобряването на инфраструктурата - да се направят алеи между хотелите, да се асфалтират улиците, да има добре поддържани зелени площи. /Източник: БГНЕС

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...