Ангажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока. Спрямо 2015г. се повишава с 4% - от 61% до 65%. Този резултат поставя страната ни на едни от челните места по ангажирани служители в региона на Централна и Източна Европа. От всички изследвани служители, средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят.
В проучването през 2016 година се включиха общо 58 компании от повече от 8 индустрии. Близо 15 793 служители споделиха мнението си за своя работодател и 343 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват. Тази година традиционно участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България. Разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалните компании. Служителите, които са част от мултинационални компании са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите, част от изцяло българските компании.Служителите на мултинационалните компании са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, от възможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители. В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.
Най-ангажирани са служителите от Фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТ и участвалите компании от сектор Транспорт и Логистика.
Сектор Аутсорсинг услуги в България заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите.
През 2016 година най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители – тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи,тяхното ниво на ангажираност е 56%.
Aоn провежда проучването в България за десета година. Към момента компанията разполага с най-всеобхватната и мащабна база данни на служителски мнения в страната. За този период са изследвани общо над 500 компании от най-разнообразни сектори на икономиката. Компанията разполага с база данни с 134 000 мнения на служители и 1750 мнения на топ мениджъри, които представляват повече от 450 000 заети в икономиката ни.
Доказано е и е безспорен факт, че ангажираните служители са по-щастливи, по-продуктивни ипо-ефективни. Aon провежда проучването на мнението и ангажираността на служителите всяка година в цял свят и резултатите показват, чепо-ангажираните служители имат средно с 25% по-малко отсъствия от работа, по-висока производителност, по-малко болнични, по-малкоинциденти, свързани с безопасността на работното място. Освен това, по-високата ангажираност допринася за повече удовлетворени клиенти,по-качествено изпълнение на работа и има пряко отражение върху финансовите показатели на компанията.
В проучването през 2016 година се включиха общо 58 компании от повече от 8 индустрии. Близо 15793 служители споделиха мнението си за своя работодател и 343 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват.Тази година традиционно участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България. Разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалнитекомпании.Служителите, които са част от мултинационални компании са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите, част от изцяло българските компании.Служителите на мултинационалните компании са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, отвъзможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители. В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.
Най-ангажирани са служителите от Фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТи участвалите компании от сектор Транспорт и Логистика.
Сектор Аутсорсинг услуги в България заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите. Едва 36% от всички изследвани2415 служители споделят, че в компанията, в която работят има ефективен процес, който им помага да идентифицират правилно областите им за развитие.Заедно с това едва 47% са абсолютно съгласни ствърдението:„Компанията, в която работя ме мотивира да давам най-доброто от себе си всеки ден“.
Ангажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока. Спрямо 2015г. се повишава с 4% - от 61% до 65%. Този резултат поставя страната ни на едни от челните места по ангажирани служители в региона на Централна и Източна Европа. От всички изследвани служители, средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа. От друга страна ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
През 2016 година най-нискотониво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители – тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи,тяхното ниво на ангажираност е 56%. А не са ли именно това служителите, които би трябвало да са най-мотивирани и ангажирани, в началото на работната си кариера?