България продължава да е с най-ниските цени в Европейския съюз

27.08.2019 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Цените на потребителските стоки и услуги в България през 2018 г. са били най-ниските в Европейския съюз. Това показва анализ на Евростат. Данните в него сочат, че България е с най-ниски цени в 6 от 10 компонента, които са били обстойно изследвани
България продължава да е с най-ниските цени в Европейския съюз
Снимка: под лиценза на creative commons

Цените на потребителските стоки и услуги в България през 2018 г. са били най-ниските в Европейския съюз. Това показва анализ на Евростат. Данните в него сочат, че България е с най-ниски цени в 6 от 10 компонента, които са били обстойно изследвани.

В Дания цените са били най-високи (138% от средното за ЕС), следвана от Ирландия и Люксембург с по 127%, Финландия (123%) и Швеция (119%). На другия полюс са България с 51% от средните за ЕС, Румъния (53%) и Полша (57%). В съседните Гърция, Турция, Северна Македония и Сърбия средните цени за ЕС са съответно 84%, 43%, 48% и 54 на сто.

Цените на храната и безалкохолните напитки в България са се увеличили до 74.8% от средното в ЕС. Това отрежда място 26 от 28 държави, като само в Полша (68%) и Румъния (65%) е по-евтино. Дания със 130% цени над средните заема първо място.

За поредна година алкохолът и цигарите са най-евтини в България (58% от средното за ЕС), а на предпоследните места са Румъния и Унгария с над 10% разлика. Тази ценова група е най-скъпа в Ирландия (178%) и Великобритания (157%), следвани от две скандинавски страни - Финландия (145%) и Швеция (127%).

Внушителни са разминаванията при заведения и хотели, които са над 3 пъти. И по този компонент България е на последно място (47% от средното за ЕС) до рекордьорите Дания (152%) и Швеция (139%).

В останалите сектори, в които България е на последно място, са разходите за дрехи и обувки, за обзавеждане на дома, транспортните услуги, както и режийните разходи.

Данните обхващат над 2400 потребителски стоки и услуги и са част от програмата на Евростат и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за покупателната способност на населението. Използваните ценови равнища се основават на концепцията за разходи на домакинствата, включително за наем, ток, вода или отопление, но не включва средствата, отделяни за здравеопазване или образование например.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 18.10   31 г. – В Рим по предварително начертан план е убит заговорникът Сеян. 1748 г. – Приключва Войната за австрийското наследство. 1795 г. – Обесена е Злата...