България се ангажира с изграждането на жп трасе до границата с Македония

29.04.2014 | 16:15
по статията работи: Елица Елефтерова
От гара Гюешево до границата с Македония има липсващ участък от 2,5 км.
България се ангажира с изграждането на жп трасе до границата с Македония
Снимка: Inews.bg

България се ангажира с изграждането на железопътното трасе до границата с Македония, стана ясно от срещата на зам.-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, македонския му колега Елена Кузмановска и Александра Грание, директор в ГД „Разширяване“ на Европейската комисия.

Благодарение на изразената принципна позиция и подкрепа, македонската страна ще може да се възползва от финансиране по предприсъединителните програми.

Заместник-министър Киров заяви, че дейностите на българска територия ще стартират успоредно със строителството на участъка Крива паланка – граница, който трябва да бъде завършен до 2022 – 2023 г. 

„През програмния период 2014 – 2020 г. ще се изпълни подготовката и проектирането на участъка Радомир – Гюешево от българска страна“, допълни той. По думите му в оперативен порядък ще се следи напредъка на македонска територия. При напредване на изпълнението, българската страна ще търси възможност за започване на дейности преди 2020 г., чрез финансиране от Механизма за свързване на Европа.

Двете страни се обединиха около мнението, че изграждането на железопътната връзка между България и Македония е от изключително значение за икономическото развитие на държавите.

Стартиралите строителни работи от македонска страна са много важни и обнадеждаващи с оглед изпълнението на тази дългогодишна амбиция на двете страни за свързването по железница на София и Скопие“, допълни Петър Киров.

Според него трябва да се прилага координиран подход при изпълнението му, да се защитава обща позиция пред европейските институции и да продължи регулярния обмен на информация по планираните и текущите дейности.

За изпълнението на железопътното трасе от българска страна се предвижда модернизация на двете основни линии София – Перник – Радомир и Радомир – Гюешево, които към настоящия момент са на етап подготвени предпроектни проучвания.

От гара Гюешево до границата с Македония има липсващ участък от 2,5 км., изграждането на който ще се изпълни със собствени средства и ще зависи от хода на строителните работи на македонска територия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...