С 21.4% са се увеличили продажбите на нови автомобили у нас през миналия месец спрямо март 2014 г. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) за регистрацията на нови коли в държавите от ЕС. През март 2015 г. в България са били регистрирани 2108 нови автомобила, докато година по-рано броят им е бил 1736. Увеличение се наблюдава и през първото тримесечие, но с по-бавни темпове. Така за периода януари март 2014 г. регистрираните у нас нови автомобили са били 4619, докато година по-късно те се увеличават до 5008. Което представлява ръст от 8.4%.
Резултатите на България за първото тримесечие на т.г. са приблизително равни на средноевропейските. Продажбите в ЕС през разглеждания период растат с 8.6 на сто. Само за март 2015 г. пък увеличението в общността (без да се отчита Малта, за която липсват данни – бел.ред.) е 10.6 на сто. По този показател България значително изпреварва средноевропейските тенденции със своите 21.4% ръст. Този резултат ни изпраща в челната шестица по увеличение на регистрациите на нови автомобили, в която влизат още Кипър, Чехия, Ирландия, Латвия, Испания и рекордьорът Португалия, където отчетеният ръст е цели 41.8%.
Като брой продадени нови коли през първото тримесечие на 2015 г. обаче страната ни се намира в долната част на класацията. По-назад от нас са единствено Кипър, Естония, Литва и Латвия, където местните са купили по-малко автомобили от официалните представителства на марките.
Челните места по този показател в класацията едва ли ще изненадат някого. Там са Германия със 757 630 регистрации на нови коли, следвана от Великобритания със 734 588, Франция – с 477 319 и Италия - с 428 464. И в четирите държави се наблюдава увеличение на продажбите. То е между 6.4 и 6.9%, като единственото изключение е Италия, където ръстът е 13.5%.
По отношение на популярността на различните марки коли в Европа, първото място отново се заема от Volkswagen с реализирани продажби от 421 486. В същото положение се намира и групата VW, от чиито марки са били регистрирани 856 720 нови автомобила. На второ място по продажби е френската група PSA общо 377 857 продажби, където водещо място има Peugeot с 217 795 коли, следва Citroen със 140 445 и отделната вече луксозна марка DS с 19 617. Третата позиция в класацията е за Renault Group – 334 817 коли, от които 239 403 са Renault, а останалите се падат на Dacia. Марката Ford е на четвърта позиция по популярност с 263 477 продадени нови автомобила, пети са Opel 239 553 коли.
Източник: iNews.bg