Днес в Националната галерия за чуждестранно изкуство беше представен проектът "Автентична България", който се реализира от Алианс Доброволци за икономически растеж (VEGA), съвместно с Асоциацията за автентичен туризъм и финансиран от Американската агенция за международно развитие. Проектът е насочен към собствениците на семейни хотели, къщи за гости и автентични места за настаняване. "Автентична България" предвижда разработване и прилагане на Марка за качество и частна система за сертифициране на туристическите обекти. Основно при издаването на сертификатите ще се залага на автентичността и уникалността на обектите.
Целта на проекта е да бъдат привлечени платежоспособните туристи. Тези туристи търсят автентично и оригинално преживяване в красива околна среда, стана ясно по време на представянето на "Автентична България". Оценявани ще бъдат следните области: сградата, околната среда, обслужването на клиентите, културата и духът, както и управленските умения. Основна тежест ще има автентичното звучене на обекта. Предвижда се и изграждането на обратна връзка с туристите, посетили сертифицираните хотели.
Очаква се до края на годината 60 туристически обекта да бъдат сертифицирани по системата, а след активния туристически сезон ще бъде публикуван онлайн пътеводител на сертифицираните обекти у нас. Получаването на марката за качество ще бъде безплатна до края на октомври 2006 година. Инициативата включва още и подбор и обучение на независимите експерти, които ще оценяват туристическите обекти.
Авторите на идеята се надяват тази марка и системата за сертифициране да стане част от стратегическите препоръки на Държавната агенция по туризъм.