Българският алтернативен туризъм, осмислен през концепциите на две проспериращи балкански страни

05.12.2006 | 10:25
по статията работи: econ.bg
Българска експертна група от Асоциацията за алтернативен туризъм беше на работно посещение в Словения и Хърватска

Българска експертна група от Асоциацията за алтернативен туризъм беше на работно посещение в Словения (Истрия) и Хърватска, където се срещна с представители на алтернативния туризъм в региона.

Според председателя на Асоциацията Любомир Попйорданов, това пътуване е било изключително ценно, защото българските представители са обменили опит с хората, които стоят в "сърцевината на продукта". "Безспорно това беше полезно пътуване, от което извлякохме огромни дивиденти", каза Попйорданов.

Изключително много ценим онова, което ни предоставиха експертите в СЛовени и Хърватска от гледна точка на информационен и капиталов ресурс. Благодарим на всички онези лица от българския бизнес, които дадоха своя принос, за да можем да поставим началото на новия алтернативен туристически продукт у нас", допълни председателят.

Основните изводи от пътуването си до Словения и Хърватска организацията маркира в няколко насоки:

  • Посещението в семейните хотели дава възможност на групата да се запознае със спецификата и начина на организация;
  • В тези страни българските експерти са видели реално функциониращо публично-частно партньорство, такова каквото в България все още липсва;
  • Посещението дава ясна визия как трябва да се развива семейният бизнес у нас;
  • В Словения и Хърватия малките и средните предприятия в бранша функционират много добре, което като се има предвид близостта с България, може да се каже, че създава предпоставка за развитието на този тип отрасъл у нас;
  • Липса на бюрократичност при реализиране на отделен бизнес проект;
  • Темата, авторският дизайн и кухнята са основна предпоставка за успеха на един туристически проект, ориентиран към качественото и автентичното;
  • Личността на собственика е от огромно значение; важна е неговата и на семейството му съпричастност към ежедневието на бизнеса на автентично ориентирания туризъм;
  • Българският туризъм (включително в малките хотели и къщите за гости) има нужда от млади и енергични хора;
  • Виното, домашните продукти и занаятите носят огромен потенциал за продукта на автентичния туризъм и трябва да търсят пазара си заедно с къщите и хотелите, залагащи на автентичното и на туризма, ориентиран към високоплатежоспособните клиенти;
  • Предлагането на възможности за избор на различни продукти, които са имиджови за съответното населено място, е част от очакването на туристите за автентичност.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...