Българска експертна група от Асоциацията за алтернативен туризъм беше на работно посещение в Словения (Истрия) и Хърватска, където се срещна с представители на алтернативния туризъм в региона.
Според председателя на Асоциацията Любомир Попйорданов, това пътуване е било изключително ценно, защото българските представители са обменили опит с хората, които стоят в "сърцевината на продукта". "Безспорно това беше полезно пътуване, от което извлякохме огромни дивиденти", каза Попйорданов.
Изключително много ценим онова, което ни предоставиха експертите в СЛовени и Хърватска от гледна точка на информационен и капиталов ресурс. Благодарим на всички онези лица от българския бизнес, които дадоха своя принос, за да можем да поставим началото на новия алтернативен туристически продукт у нас", допълни председателят.
Основните изводи от пътуването си до Словения и Хърватска организацията маркира в няколко насоки:
-
Посещението в семейните хотели дава възможност на групата да се запознае със спецификата и начина на организация;
-
В тези страни българските експерти са видели реално функциониращо публично-частно партньорство, такова каквото в България все още липсва;
-
Посещението дава ясна визия как трябва да се развива семейният бизнес у нас;
-
В Словения и Хърватия малките и средните предприятия в бранша функционират много добре, което като се има предвид близостта с България, може да се каже, че създава предпоставка за развитието на този тип отрасъл у нас;
-
Липса на бюрократичност при реализиране на отделен бизнес проект;
-
Темата, авторският дизайн и кухнята са основна предпоставка за успеха на един туристически проект, ориентиран към качественото и автентичното;
-
Личността на собственика е от огромно значение; важна е неговата и на семейството му съпричастност към ежедневието на бизнеса на автентично ориентирания туризъм;
-
Българският туризъм (включително в малките хотели и къщите за гости) има нужда от млади и енергични хора;
-
Виното, домашните продукти и занаятите носят огромен потенциал за продукта на автентичния туризъм и трябва да търсят пазара си заедно с къщите и хотелите, залагащи на автентичното и на туризма, ориентиран към високоплатежоспособните клиенти;
-
Предлагането на възможности за избор на различни продукти, които са имиджови за съответното населено място, е част от очакването на туристите за автентичност.