Ако Пежо-Ситроен и Тойота изберат България, за да започнат автомобилно производство, те ще могат да разчитат на доставки за държавната администрация, полицията, болниците, социалните заведения, които ще са основни потребители на новата кола. Това съобщи членът на работната група за привличане на инвестицията Емил Алексиев от Министерството на икономиката.
Според него има възможност за тази цел да се направят промени в Закона за обществените поръчки, които да гарантират доставките.
България може да предостави митнически облекчения при вноса на части за бъдещите коли, каза Алексиев.
Остава по-малко от месец, през който обединението между Пежо-Ситроен и Тойота ще избере къде да започне производство на малолитражни четириместни автомобили. Обявеният през юли френско-японски проект предвижда инвестиции от 1,5 млрд. евро. Производството ще започне през 2005 година, а планираната цена на един автомобил е 6000 евро. Годишно ще се правят по 300 000 автомобила.
Nikkei Business Publications преценява Полша като най-вероятно място, защото и Тойота и Пежо вече имат там свои производства.
Дори в този случай България няма да загуби, защото с кандидатстването си дава сигнал на френските инвеститори за бъдещи вложения у нас, смята Алексиев.
/Новините сe предоставят от BEF News Desk/