Щатската технологична корпорация Facebook добави възможност за споделяне видео през своето приложение за снимки Instagram. С нея създателите на най-голямата социална мрежа ще конкурират сайта за микроблогове Twitter, коментират от агенция „Блумбърг“.
Новата функционалност позволява на потребителите да заснемат, качват и споделят клипове с дължина до 15 секунди, каза съоснователят на Instagram Кевин Систръм по време на официалното ѝ представяне в централата на Facebook в Менлоу Парк, Калифорния.
В новата услуга ще се включват и филтрите, които популярната услуга предлага за снимките. Тя е част от стратегията на изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг да добавя нови продукти и услуги, които да привличат потребители и рекламодателите. Instagram бе закупена от социалната мрежа миналата година за над 1 млрд. долара.
Видео инструментът ще се конкурира с подобната услуга Vine на Twitter, която също позволява на потребителите да споделят кратки видеоклипове до шест секунди. Днес Vine e едно от най-популярните приложения в онлайн магазина на Apple.
„По начина, по който Twitter поддържат Vine много опростена, така и Facebook поддържа услугата на Instagram много опростена“, коментира Брайън Блау, анализатор в Gartner. Според него в бъдеще социалната мрежа ще се опита да извлече финансова изгода от Facebook.
По информация на Кевин Систръм до момента през Instagram са споделени над 16 млрд. снимки, а мрежата разполага с над 130 млн. активни потребители, които влизат в профилите си поне веднъж месечно.