Центърът за градска мобилност не е губещо дружество - само някои от дейностите, които то извършва, са губещи. В това число влизат: заскобяването (блокиране със скоба на автомобили до 2.5 т, които са паркирали в "синя зона" след заплатеното време - бел.ред.) и евакуирането (преместването на автомобила до съответния общински паркинг - бел.ред.). Това коментира днес пред журналисти Александър Маринов от Центъра за градска мобилност.
Той обясни, че поставянето на една скоба е скъпа дейност - в нея се включват издръжката на екипите, заплатите, консумативите и др. Ако те бъдат включени в цената, себестойността на скобата трябва да достигне 19 лв. (при 9.90 лв. в момента). Около 76-77 лв. трябва да плащат гражданите, ако техният автомобил е бил вдигнат от "паяк" (при 29 лв. в момента), а годишните винетните стикери, които хората плащат, за да паркират пред домовете си, ако те се намират в "синя" зона, трябва да струват 212 лв. (при сегашна цена от 70 лв.). По повод винетките Маринов коментира, че "гражданите трябва да са в готовност за по-висока цена от 70 лв.".
В момента Центърът за градска мобилност в София разполага с около 15 "паяка". 10 от тях са в техническа готовност и работят на две смени. С разширението на зоните за платено паркиране ще стане ясно от колко точно машини има нужда компанията.
Един нов "паяк" струва около 200 хил. лв. "Плавно във времето през следващите 2 години" Центърът за градска мобилност може да закупи още 5 машини, ако успее да спести пари от приходите си.
Около 46 души в момента се занимават с вдигането и принудителното преместване на автомобили. Годишната им издръжка излиза около 1 млн. лв., стана ясно още от представени днес данни.
Положението в столичния квартал "Младост" е особено тежко, отчете още Маринов. Той определи като "безобразно" движението и паркирането около търговския център в района.
В заключение Александър Маринов разкри, че техниката на Центъра за градска мобилност е стара. Вследствие от е ималко и няколко случая, в които скъпи джипове са бил изпуснати. За да не стига до подобни ексцесии, за тези машини се изпращат единствено новите "паяци", които могат да вдигнат до 3.5 т.