Виолета Комитова пита чрез телевизията кой строи отсечка 4 от "Хемус"

10.09.2021 | 09:15
по статията работи: econ.bg
Строителният министър Виолета Комитова опитва да издири чрез ефира на Нова телевизия коя е фирмата - строител на отсечка 4 на магистрала "Хемус". Причината е, че извършителите на строителството, които работят без нужните разрешения, са неизвестни на власт
Виолета Комитова пита чрез телевизията кой строи отсечка 4 от "Хемус"
Снимка: МРРБ

Строителният министър Виолета Комитова опитва да издири чрез ефира на Нова телевизия коя е фирмата - строител на отсечка 4 на магистрала "Хемус". Причината е, че извършителите на строителството, които работят без нужните разрешения, са неизвестни на властите, а едновременно с това служебният кабинет е засипан с критики от предшествениците си от ГЕРБ, че бави строителството на ключовата магистрала.

От тази сутрин пред Народното събрание тече протест на работници от пътностроителни компании, които се оплакват, че от два месеца не са получавали заплати, а конкретни участници, интервюирани от Нова телевизия, обявиха, че са работили на "Хемус".

Комитова каза, че досега във ведомството не е имало сигнали за забавени плащания при изграждането на конкретно тази магистрала. добави, че са разплатени авансово 1 млрд. лв. на около 25 фирми. "За пръв път виждаме работници, които споменават обекта "Хемус". Ще видим коя фирма, която протестира, какво е получила авансово. Протестиращите към кого задават въпроса - към регионалния министър, бюджета или работодателя си. Ако фирмата се легитимира, ще видим колко пари сме платили и може проблемът да е на ръководителите."

Комитова каза, че бързането със строителството без строителни книжа е ставало, за да се изпълни политическата поръчка за пуск на магистралата до 2024 г.

За конкретния участък от пътя, за който е било изградено легло, в министерството научили от жалба на горско стопанство за увредена гора. Незаконното строителство е бил установено с дрон, защото нямало път до обекта. Комитова подчерта, че при липса на строителни книжа не е ясно чия е отговорността за качеството.

Участък 4 (26.8 км) е от края на пътен възел "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница".

Формално изпълнител е държавното дружество "Автомагистрали", което няма капацитет за такъв обем дейност и е сключвало договори с подизпълнители, но не за строителство, а като доставчици на услуги - наем на работници, техника и доставка на материали.

Комитова предизвика на дебат бившият зам.-министър на регионалното развитие, а сега депутат от ГЕРБ Николай Нанков, който вчера отправи лични нападки към нея, обвинявайки я, че "хал хабер си няма от държавно управление, устройствени процедури и как се изпълнява голям инфраструктурен проект".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...