До месец септември ще сме готови с проектопредложения в Законодателството във връзка с Търговския регистър. Това заяви Валентин Георгиев, изпълнителен директор на Американската търговска камара в България, при откриването на конференция за ефективност и отчетност на Търговския регистър в България, предаде БГНЕС.
Предложенията, които ще бъдат внесени в 41-то Народно събрание, са координирани заедно с Агенцията по вписванията.
От представеното изследване от удовлетвореността на Търговския регистър стана ясно, че телефоните за обратна връзка с регистър не работят активно. Освен това лицата, които са отговорни за тези телефони, не са компетентни.
Много от проблемите могат да бъдат избегнати, ако се повиши информираността при попълване на документацията, беше отчетено още днес.
Ако има неправилно подадени документи независимо дали са на гише или по Интернет, обратната информация е много бавна. Това създава затруднение на фирмите.
Една от препоръките при подаване на документите по Интернет е, системата да отчита, че подадените данни не са пълни и да уведомява ползвателя още преди той да е изпратил своето искане.
Информацията в сайта на Търговския регистър не винаги е актуална и може да подведе потребителите. Сред недостатъците, които са посочени от фирмите ползватели, е и този, че лични данни на фирмата са достъпни за всеки. Това създава предпоставка за фалшификации и измами в значителни размери.
Изследването е проведено сред 115 търговски дружества през април. Общата оценка за услугите е добра и средна. Много малък процент дават отлична или много добра оценка. Посочени са от потребителите области, които се нуждаят от подобряване- грешките на служителите да не са за сметка на потребителите, да се спазват сроковете за постъпилите заявления, да има възможност за конкретни справки по телефона и по Интернет.