Средно по три покупки оонлайн за общо 48 евро с направили българите през последния месец. За последните шест месеца на един интернет потребител у нас се падат средно 9,3 покупки на стойност 117
евро.
Основната част от хората у нас - 72%, използват интернет, за да поддържат връзка с близки и приятели, 28% резервират почивки онлайн, 27% управляват финансите си, а 37% управляват здравето
си.
Това сочат данните от проучване за медиа потреблението "Mediascope Европа 12”, в което България участва за първи път, информира Жанет Найденова, председател на рекламната компания IAB България. Тя
представи резултатите по време на семинар ""Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!".
За сравнение, останалите европейци са похарчили средно по 544 евро за 13,4 онлайн покупки през последните шест месеца. Общо 188 млрд. евро са похарчени за пазаруване по интернет в Европа за същия
период.
36% от мъжете и 36% от жените позлват интернет, докато гледат телевизия. 19% от потребителите използват и други устройства за връзка с интернет освен компютър - смартфон или таблет.
51% от активно използващите интернет у нас заявяват, че интернет им помага да изберат по-добрите продукти и услуги. Информацията в интернет играе важна роля при решението за покупка на електроника
мобилни телефони, финансови продукти, обзавеждане и почивки.