Специалистите на Пощенска банка отчетоха, че като цяло българите вече използват правилно кредитната карта като платежно средство при покупки на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой.
Данните на банката сочат увеличение на всички трансакции, реализирани с кредитни карти, с близо 30% за първите девет месеца на 2014 г. и с над 65% на трансакциите на ПОС спрямо същия период година по-рано. Същевременно броят на трансакциите за теглене на пари в брой намалява с 16% на годишна база, а средната сума на покупка с 20%, което означава, че клиенти ползват все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки. Търговците, при които се наблюдава най-голяма концентрация на обороти с кредитни карти, са супермаркети, бензиностанции, магазини за черна и бяла техника, мебели и дрехи
Някои финансови институции в страната вече инвестират в обучение на клиентите за разумно ползване на кредитната карта, като развиват програми за лоялност. Така те променят навиците за плащане в брой или с дебитна карта и насърчават ползването на кредитна карта.
„Истината е, че ако хората се научат да използват кредитните карти разумно, ще се убедят, че те са отлично платежно средство, което е не само удобно, а носещо ползи. Няма друг платежен инструмент, който да ви позволява да контролирате финансите си по същия начин, да ви дава възможност да вземете една стока сега и да я изплащате на вноски и в същото време да получавате пари обратно всеки път, когато го използвате”, коментира Виктор Цветков, началник отдел „Карти и картови разплащания”.
Пощенска банка е водеща в потребителското кредитиране и в частност на пазара на кредитни карти в България. Банката регистрира едни от най-големите реализирани обеми на финансовите трансакции през карти за периода януари-септември 2014 г. Финансовата институция работи с утвърдени в световен мащаб партньори като American Express, Visa и MasterCard и има най-развитата програма за лоялност за картодържателите – MyRewards (www.myrewards.bg).
За разлика от повече програми за лоялност, MyRewards дава пълна свобода на клиентите – те сами избират как да събират точки, от покупка на самолетни билети до плащане на сутрешното си кафе в над 30 000 търговски обекта в цялата страна и над 2 000 000 в чужбина. Сами избират и къде да харчат паричните награди, които получават от банката. От старта на програмата през март 2011 г. лоялните потребители са получили над 3 000 000 лева парични награди.