Общият брой на интернет потребителите в България в момента е между 3 и 3.5 млн. души, което представлява около 46% от населението на страната. Тези хора прекарват времето си
най-често в сайтове за забавление (22%), портални сайтове (20%) и социални сайтове (18%). В същото време сайтовете, които предлагат новинарска информация, се посещават от едва 7% от хората. Това
стана ясно от
изследване, изготвено от агенцията за маркетингови изследвания „Ноема” и пийпълметричната агенция Нилсен Онлайн (Nielsen Online) в края на декември 2008 г.
Що се отнася до демографската картина на потребителите, изследването показва
изравняване на процента мъже и жени, които използват Интернет. Основната част от потребителите са на
възраст
между 25 и 34 години.
В тази връзка изпълнителният директор на „Ноема” Дивил Кулев обясни, че
интернет потребителят у нас далеч вече не е представлява младеж, прекарващ по-голямата част от времето си в
някой компютърен клуб. Той добави, че
възрастта на потребителите на Глобалната мрежа
се увеличава, като в началото на 2008 г. е била около 27 години, а в края на
годината тя е била
29 години.
60% от хората, които използват Интернет,
живеят в петте най-големи града в България. В тази връзка управителят на агенцията за маркетингови проучвания „Синовейт”
Стоян Михайлов обясни, че според данни на представената от него агенция проникването на Интернет в големите градове достига 100% и това е една общодостъпна услуга.
Всеки потребител прекарва
средно по около 30 минути на ден в Интернет, а около 43% от потребителите прекарват над час и половина в Интернет.
Във връзка с това колко много време прекарват хората в Интернет, Кулев посочи, че за месец март 2008 г. всички потребители са прекрали общо 800 години в мрежата.
През декември общото
количество прекарано време се е увеличило с 50% и е достигнало
1200 години. Директорът на „Ноема” обяви, че тенденцията сочи, че
все повече хора ще прекарват все повече време
в Интернет.
По време на днешното събитие стана ясно още, че около 54% от хората имат компютър вкъщи, а около 9% имат лаптоп. По този повод Стоян Михайлов обясни, че вече
понятията компютър и Интернет
вървят ръка за ръка. Все по-често се наблюдава тенденцията компютърът да се превръща в индивидуален уред – т.е някои домакинства разполагат с повече от един компютър.