24-часов спешен телефон, на който ще можем да звъним, ако заседнем в асансьор, ще бъда въведен. Това планират от Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН)
"Решихме в най-скоро време да пуснем този телефон, защото всяка година има стотици случаи на хора, блокирани в кабините на асансьорите, които звънят на техниците от поддържащите фирми, а те не отговарят”, уточни той и допълни, че преди 2 месеца в хотел в Банско служители от рецепцията са изкарвали хората от спрял между етажите асансьор. "Много от нещастните случаи стават именно в подобни ситуации. Хора, които не са компетентни, не бива да се занимават с това”, предупреди председателят на ведомството Стефан Цанков, цитиран от в. „Монитор“.
Денонощният телефон ще може да се ползва и за аварии както и за сигнали за неизправни съоръжения.
"Ще направим и унифициран стикер, разпознаваем лесно от гражданите, който да се лепи в кабините на асансьорите и на други видни места в сградата”, каза още шефът на ДАМТН.