Има възможност цените на хранителните стоки в големите хипермаркети у нас да паднат. От "Произведено в България" съобщиха, че намалението може да е в диапазон между 10 и 30 на сто. От своя страна работещите в бранша коментират, че това ще може да се случи единствено в случай,че бъдат приети планираните изменения в антимонополното законодателство. Тяхната цел е гарантирането на равни права при сключване на договори между производителите у нас и големите вериги. Също така промените предвиждат премахване на някои такси, като "нов обект" или "рожден ден на веригата", съобщи в-к "Преса".
На противоположното мнение са собствениците на хипермаркетите. Според тях отпадането на тези такси ще предизвика увеличение на цените на хранителните стоки. Причина за това ще е невъзможността на производителите да се справят с логистиката и рекламата на стоките си. „Ако всички тези услуги бъдат забранени, както предвижда този закон, то цената неминуемо ще се качи, защото всички тези услуги ще бъдат оскъпени – всеки сам ще си прави своите промоции, своите маркетингови кампании, което ще се отрази най-много на малките производители", обяснява Йордан Матеев от Сдружение „Модерна търговия”.
Докато у нас се надяваме такова намаление да бъде наистина възможност, в другите страни членки не само не мислят толкова за цената на хранителните стоки, но дори изхвърлят общо по 89 млн. тона ядене годишно. Оказва се, че основната причина за това е проблемът с етикетите на много от тях.