През януари 2014 г. общият показател на доверие на потребителите* се покачва с 5,9 пункта спрямо равнището си от октомври 2013 г., като при населението в градовете увеличението е 6,2 пункта, а сред населението в селата - 5 пункта. Това сочат бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).
В сравнение с октомври 2013 г. се наблюдава и понижение на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
През януари по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване. Техният относителен дял обаче намалява в сравнение с три месеца по-рано.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Отчита се и леко подобрение в общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.
*Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата.