Министерският съвет прие промени в Устройствения правилник на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда", чиято цел е укрепване на административния капацитет на специализираната администрация, съобщи пресслужбата на кабинета.
С тях на инспекторите по труда се възлагат правомощия за осъществяване на контрол по спазването на законодателството, свързано с изпълнението на държавна служба и правата и задълженията на страните по служебното правоотношение. Числеността на дирекция „Трудови правоотношения и правно осигуряване" се увеличава с 4 щатни бройки, които ще бъдат заети от инспектори, осъществяващи методическо ръководство на дирекциите „Инспекция по труда" във връзка с контрола на държавната служба, като тези инспектори също ще извършват проверки. Предвижда се контролът за спазването на законодателството, свързано с изпълнението на държавната служба, да бъде децентрализиран.
Другата основна промяна се състои в преразпределение на възложените функции и задължения на общата и специализираната администрации чрез създаване в общата администрация на дирекция „Административно и информационно обслужване и технологии" и възлагане на функции и задължения, свързани с предстоящото реализиране на проект за въвеждане на система за управление на качеството и изграждане на интегрирана информационна система, които ще имат дългосрочно действие. Проектът предвижда да се унифицират процедурите и да се въведе електронно деловодство и електронен документооборот, както и да се осигури обмен на данни с информационните системи на свързани с дейността на агенцията институции като НАП, НОИ, НСИ, НЦЗИ и др.Дирекцията ще подпомага Агенцията при формиране и провеждане на медийната й политика.