Германският съдебен министър Хейко Маас поиска от Google да разкрие най-пазената си тайна – алгоритъма за търсене или как класира резултатите от търсене по ключови думи в търсачката, информира „Бизнес Инсайдър“.
Това обаче няма как да се случи, тъй като източникът на цялото богатство и сила на Google като най-добрър източник на информация се крие именно в това, коментират експерти.
В интервю за Financial Times Маас обяснява, че Германия „не е доволна“ от политиката на технологичния гигант и че е в интерес на потребителите компанията да разкрие детайли за алгоритъма си за търсене.
Търсачката на Google си остава най-важната част от бизнеса на корпорацията, а рекламите в нея формират по-големия дял от 60-милиардната й годишна печалба. Сега обаче Германия иска да наруши идилията и да разкрие най-пазената тайна в технологичния свят.
Очаквано от Google са отклонили молбата, заявявайки, че публикуването на алгоритъма на търсачката представлява разкриване на фирмена тайна и ще създаде уязвимост на услугата от хакерска атака.
Европейският съюз от години се опитва да пречупи доминиращата роля на Google на европейския пазар. На компанията се падат 90% от всички търсения в интернет на Стария континент, по-голям дял дори от тези на американския пазар – 68 на сто.