Правителството ще обсъди първата българска национална стратегия за противодействие на изпирането на пари. Документът допълва и разширява Стратегията за национална сигурност на България в частта ѝ за финансова и икономическа сигурност.
България ще инициира изграждането на регионална мрежа от точки за контакт по проблемите на изпирането на пари и финансирането на тероризъм, чрез която да се улесни информационното сътрудничество, да се обменят добри практики, да се организират обучения, да се подпомогне генерирането на нови политически, институционални и законодателни мерки за контрол върху процеса на изпиране на пари и финансирането на тероризъм.
Друго предложение в документа е създаването на фонд с част от средствата, отнети в резултат на осъдителните присъди за изпиране на пари или финансиране на тероризъм. Чрез него ще се подпомагат жертвите на трафик на хора и наркотици, разследванията на подобни престъпления и превантивната дейност, ще се укрепва административният капацитет на ангажираните с проблема институции, информира Агенция "Фокус".
Кабинетът ще обсъди и постановлението за създаване на Център „Фонд за лечение на деца", с които се уеднаквява режимът за финансиране на трансплантациите с останалите видове на лечение в чужбина. Това става като се премахва ограничението финансирането от фонда за трансплантации в чужбина да е трикратният размер на стойността им в България. По този начин децата, които се нуждаят от трансплантации, също ще могат да се възползват от пълния размер на финансирането за година, което дава фондът - 180 хил. лева.
Министерският съвет ще решава и за въвеждане на по-леки условия за прилагането на схемата „Училищен плод". Те предвиждат премахване на изискването за представяне на сертификат за съответствие за
всяка доставяна партида. Отпадат изискванията за сезонност на плодовете и зеленчуците, както и да са произведени на територията на ЕС. Дава се възможност на учебните заведения да участват в схемата
само през втория учебен срок. Няма да се изисква и ежедневен контрол и докладване на броя на децата, присъствали в клас. В схемата през учебната 2010/2011 г. участваха 478 учебни заведения и бяха
включени 118 694 деца.