Гърция притежава търговски флот за над 132 милиарда долара

26.08.2021 | 11:10
по статията работи: econ.bg
Стойността на търговския корабен флот, притежаван от Гърция, нарасна с над 32% през последните три години и сега възлиза на 132,58 млрд. долара, показват данни от консултантската компания VesselsValue
Гърция притежава търговски флот за над 132 милиарда долара
Снимка: под лиценза на creative commons

Стойността на търговския корабен флот, притежаван от Гърция, нарасна с над 32% през последните три години и сега възлиза на 132,58 млрд. долара, показват данни от консултантската компания VesselsValue, цитирани от електронното издание на "Катимерини" и в. "Български новини".

Активният флот се състои от 4546 кораба на обща стойност 117,59 милиарда долара. Към тях се добавят 187 кораба в строеж на стойност 14,99 милиарда долара. Увеличението на стойността се дължи главно на по-високите такси за контейнерни и сухотоварни кораби, но дори и за танкери, където таксите не са се повишили толкова, има значително увеличение на стойността.

Не само стойността на флота се е повишила през тези три години. Неговият състав и размер също са се променили. Броят на корабите може да не се е променил много – корабите в експлюатация плюс тези в строеж са 4 833 от 4574 през 2018 г. – но средният тонаж на кораб се е увеличил, според данни на гръцкия комитет за корабоплаване. Изследването на VesselsValue, проведено за „Катимерини“, разкрива промяната в състава: През 2018 г. танкерите представляват най-високата стойност сред корабите, притежавани от Гърция, следвани от корабите за сухи товари и втечнен природен газ (ВПГ). Контейнерните кораби бяха далеч четвърти. През 2021 г. сухотоварните кораби изпревариха танкерите по стойност, а контейнерните кораби се изкачиха на трето място.

Конкретно корабите за сухи товари, както в експлоатация, така и в процес на изграждане, са на стойност 46,7 милиарда долара, докато танкерите са на стойност 39,1 милиарда долара. Контейнерните кораби са на стойност 23,46 милиарда долара.Те са 441, в сравнение с 1458 танкера и 2326 кораба за сухи товари. В категорията контейнерни кораби се наблюдава най-голямо увеличение на плавателните съдове.

За малко повече от година разходите за транспортиране на контейнер с еквивалент на 20 фута (TEU) са нараснали от 1000 на 12 000 долара. Този скок на цената също преоцени корабите. Например, 10-годишен контейнеровоз Panamax с капацитет от 4500 TEU е оценен на 9,5 милиона долара през юни 2020 г. и 60 милиона долара през юли 2021 г., според данни, събрани от Clarksons Research. Индексът на барометъра за глобалното корабоплаване, Балтийският сух индекс, за сухотоварни кораби, се е повишил със 178% на годишна база и с 203% от началото на 2021 г.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...