С електронни карти с чип ще доказваме кои сме при общуване с администрацията през Интернет. Те ще играят роля на лични карти при използване на електронните услуги на администрацията. Е-картата ще бъде алтернатива на електронния подпис, който сега се изисква за ползване на много от услугите в интернет. За електронния подпис обаче освен първоначална цена всяка година се плаща и за поддържането му. Идеята е Е-картата да бъде безплатна.
Електронната карта с чип ще се поставя в четец към компютъра. Така, след набиране на парола ще удостоверяваме личността си и ще може да ползваме редица услуги. Например, да получаваме информация от личния си здравен картон от болницата или от личния си лекар.
Електронната лична карта ще може да се използва за гласуване по интернет, за плащания, както и навсякъде, където се използват пароли за достъп, обясниха от Министерството на транспорта. Чрез Е-картата ще може да се получи скица на имот, удостоверение за промяна на адрес, копие на удостоверение за брак. Електронната карта обаче няма да може да се използва за подписване на договори през интернет.
Въвеждането на е-идентичност на гражданите се разработва с проект по ОП "Административен капацитет", заяви зам.-министърът на транспорта Първан Русинов, цитиран от в. "Стандарт". Разработването на електронни услуги за 20 от най-ползваните регистри като търговския, имотния, кадастъра и гражданското състояние ще спестява над 80 млн. лв. годишно.