Българските картодържатели се ориентират към използването на безконтактни плащания, което могат да осъществят на най-разнообразни места. Това сочи проучване на MasterIndex България
2011.
Новата технология позволява потребителят просто да докосне картата до специален PayPass терминал като няма нужда да търси пари в брой или монети, както и да
предоставя картата си на служител на търговския обект.
Според данните динамичният начин на живот на българите ги прави все по-отворени към използването на лесни, спестяващи време и удобни начини на плащане като този. България е една от държавите,
в които безконтактните плащания тепърва ще се налагат. На този етап едно от най-големите предизвикателства е обучението на картодържателите и търговците.
Някои картодържатели дори отиват още по-далеч в своето желание да използват безконтактно заплащане в градския транспорт – 7% от българските картодържатели.
По-младите български картодържатели (на възраст между 18 и 34 години) биха използвали такива карти в таксита (15%). Повече български жени отколкото мъже биха желали да заплащат чрез безконтактни технологии в супермаркети.
Технологията може да бъде свързана към телефон, ключодържател, стикери или други устройства за мобилно разплащане, предоставяйки на картодържателите изключителното удобство да плащат само с докосване.
Запитани кое устройство биха предпочели да използват за спестяване на време докато плащат, 35% от българските картодържатели посочват мобилния телефон като най-добър избор. 5% от запитаните посочват ръчния часовник, а 3% от българите отиват даже по-далече като посочват, че биха заплащали със своя ключодържател.