Дружество "Македоники" АД (MAKEDONIKI S.A), производител на конфитюрите с марка „Bonjour extra fruit jam", с дистрибутор за България „Амперел" ООД, ще обжалва съвместно с дистрибутора решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от 30 юни 2009 г.
Това се заявява в официално становище на ръководството на „Македоники" АД в подкрепа на дистрибутора, съобщиха за Econ.bg от "Амперел" ООД.
С решението си КЗК наложи глоба на „Амперел" ООД в размер на 214 565 лв., заради това, че етикетът на опаковката на посочените конфитюри наподобява този на конфитюрите "Бон маман" на френската фирма "Андрос Франс".
Прозводителите от "Македоники" декларират, че те отговарят за производствената и маркетинговата стратегия на продукта с марката "Бонжур" в България и всички въпроси, свързани с наименованието на продукта, външния вид на етикета и опаковката са предмет на решения, които се взимат на местно равнище в Гърция от Македоники СА, а не от дистрибутора "Амперел".
Като изключителен дистрибутор на "Македоники" за България, „Амперел" ООД отговаря единствено за логистиката и дистрибуцията (доставка и пласмент) на продукта в българските супермаркети, и не е отговорен и няма отношение към оформлението на опаковката, подчертава гръцкият производител на „Bonjour extra fruit jam".
"Амперел" ООД не произвежда и не опакова посочените конфитюри, а е техен дистрибутор. Като такъв ние не сме притежатели на марката, не определяме дизайна, нито логото или вида на опаковката на продукта", се казва в отделно становище на българския дистрибутор.
"В този смисъл не приемаме Решение № 631 на КЗК от 30.06.2009 г. за налагане на глоба на фирмата за имитация на дизайна на опаковката на конкурентен продукт и ще обжалваме същото в законово определения срок", заявяват още от "Амперел".
Освен на конфитюрите на "Македоники", "Амперел" е официален вносител на фотоапаратите Olympus за България, както и търговски партньор на GlaxoSmithKline, Wella, Panasonic, Osram,
Henkel и други.