Австрийски авиолинии в България станаха домакин на първата по рода си туристическа борса между България и Австрия.
Представители от агенциите на 12-те най-големи туристически области в Австрия си дадоха среща с 60 туристически фирми от България с цел обмен на информация и договаряне на специални условия за българските туристи.
Австрия като най-големия чуждестранен инвеститор в нашата страна има специален интерес към туризма в България, заяви търговския представител на Австрийското посолство д-р Ортнер. Австрия вече е инвестирала в изграждането на лифтове и влекове, както и поддръжката на пистите в гр.Банско.
Основната идея за създаването на подобна борса е да се засилят контактите между двете страни и да се покаже на българските туристи, че Австрия е не само привлекателна, но и финансово достъпна туристическа дестинация, а на австрийските пътуващи да се представи България като атрактивно място не само за бизнес, но и за различен тип туризъм.
Австрия е една от най-известните туристически дестинации в Европа.
Миналата година 24 000 легла са били заети от Българи във Виена, което е ръст от 27 % и свидетелство за факта, че България става наистина стратегическа цел за Австрийския туризъм, каза представителката на Виенската туристическа камара и допълни, че
Виена предлага изключинтелни възможности за културен туризъм, развлечения, изненадващо интензивен нощен живот и е топ място за любителите на пазаруването.
Залцбург и околностите, Инсбрук и курортите около него са сред най-предпочитаните места за ски туризъм в света заради изключителнонто съчетание на природни дадености и разнообразни типове развлечения, които се предлагат. Голяма част от нашите курорти не се наричат зимни, а снежни, тъй като сняг има през цялата година, заяви представителя на областта Инсбрук.
От изключителна важност за нашата страна е интереса към България на една от най-големите фирми в света за организиране на конгресен туризъм. Конгресният туризъм не само е изключително печеливш бизнес, но и издига като цяло имиджа на страните, в които се организират подобен род прояви. България с нищо не отстъпва като дадености и възможности пред Полша и Унгария, където този бизнес вече е успешно развит, заяви представителя на фирма Мондиал.
Камен Кичев, Регионален мениджър на Австрийски авиолинии за България: "За нас този първи опит е изключително важен, защото при успешно начало ще се поставят основите на една, надяваме се, дългосрочна традиция, която ще е от полза и за двете страни.
Повече в кръга на шегата, ние от Австрийски авоилинии се чувстваме като ваши колеги от журналистическата гилдия, тъй като в осъществяването на туристическите връзки между Австрия и България нашата роля е на медиатор. Не само защото Австрийски авиолинии са най-добрата връзка между двете страни последните 46 години от две дестинации – София и Варна, но и защото като компания, която едновременно има български мениджмънт и е представител на най-големия инвеститор в България, ние смятаме, че познаваме отвътре възможностите за развитие на партньорството между двете страни и можем успешно да помогнем в разширяването и интензифицирането на контактите между тях.
Защо е необходима подобна туристическа борса?
На първо място - това е една прекрасна бизнес възможност. За България – да се възползва от интереса на Австрия към родния туризъм, за Австрия – да разшири своето влияние в нашата страна като стратегически партньор. Конкретните измерения на този интерес са в две посоки. От една страна - специалните оферти на топ австрийските курорти за български туристи. България вече е достигнала ниво на развитие, което ни позволява да се чувстваме граждани поне на Европа и разширяването на туристическите маршрути влияе и на преодоляването на вътрешните ни граници и ако щете комплекси. Не е необходимо да се самоограничаваме в избора на места за почивка, необходима ни е само точната информация. Това е и една от основните цели на тази борса.
Другата посока е представянето на една нова за България и изключително успешна за страните от бившия блок, формула за развитите, а именно конгресния туризъм. Страни като Полша и Унгария се възползваха вече от подобна възможност и за нас е от изключителен интерес факта, че австрийските ни партньори намират България за подходяща дестинация в тази посока.
Важна е и обмяната на опит между двете страни в развитието на туризма и възможността България да се научи от далеч по-развитата в това отношение Австрия как се промотира една страна извън собствените си предели. "