594 сигнала и запитвания са подадени за първия месец от работата на телефона на потребителя на Българска агенция по безопасност на храните. Обработени са 559 от тях. Телефонът на потребителя стартира на 18 април 2011 година.
Само през първите две седмици, за периода 18 - 30 април, са постъпили общо 400 сигнала и запитвания, съобщи БНТ "Пловдив". През почивните дни, около Велкиденските празници, са постъпили най-много сигнали.
Преобладават оплакванията от хранителни продукти, добавки и напитки, които са 473.
22 са сигналите, свързани с проблеми с бездомни кучета, хуманно отношение към животните, животинските пазари. Сигналите за развалени продукти или такива с необичайно съдържание са 108.
32 обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност. На 18 април, когато започна да функционира телефонът на потребителя, са регистрирани най-много сигнали и запитвания - 62 на брой.
За един месец най-много са подадените сигнали от София - 267. Единствената област, от която няма регистрирани обаждания на телефон 0700 122 99, е област Кърджали.