Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв. като тенденцията е до края на 2015 г. тя да бъде около 600 лв. По-голяма част от потребителите са склонни да купят даден продукт онлайн, когато се предлага безплатна доставка, става ясно от изследване на сайт за електронен бизнес.
Мобилните апарати са сред най-предпочитаните стоки при онлайн пазаруването. Онлайн магазините, предоставят широк избор на своите посетители, нещо повече, сега те имат възможността да сравняват цени на стоки и услуги, с оглед взимането на най-евтиното и правилно решение.
Според изследване на компанията около 62% от хората пазаруват редовно онлайн. Определено сред най-предпочитаните стоки са техниката, като тя заема 42% от търсенето. Телевизорите също представляват интерес за крайния потребител, особено когато могат да бъдат намерени на по-ниски цени отколкото в търговската мрежа.
На второ място се нареждат дрехи и аксесоари. Един от плюсовете да пазаруваш дрехи онлайн е, че спестяваш време, средства и нерви в обикаляне по магазините, изтъкват електронните търговци.
Книгите представляват интерес за 15% от потребителите. Интересен факт е, че електронният носител е по-предпочитан от хартиения. Въпреки това, те заемат трето място според проведеното изследване. Най-предпочитани са криминалните романи, след което се нареждат енциклопедии и автобиографии.
Аксесоарите за дома заемат четвърто място с 10%. Много често, хората освежават домашната обстановка чисто и просто с аксесоари, вместо с досадни и скъпи ремонти.
Интернет търговията даде възможност за развитие и на сектор услуги. Все още доверието към тях не е достатъчно голямо, но очакванията на специалистите е това да се промени до няколко години. Въпреки това 6% от потребителите се доверяват на услугите предлагани в електронните магазини.