Системите за домашна автоматизация (home automation) – един бързо развиващ се нов технологичен сегмент – през последните месеци оказват положително влияние върху продажбите на недвижими имоти в САЩ и Европа и все повече и на българския пазар.
Представители на сектора виждат именно в домашната автоматизация възможен инструмент за излизане от няколкогодишната криза в бранша. Прогнозите са този нов технологичен сегмент да достигне годишни продажби от близо 3 млрд. долара до 2015 г. Само в Европа, която напоследък е най-бързо развиващия се регионален пазар на технологии от типа "дигитален дом", той да отчита 10% годишен ръст през следващите няколко години.
Сред основните двигатели на този растеж ще бъдат нарастващото търсене на системи за защита на дома, някои технологични нововъведения, които намаляват цената на домашната автоматизация, както и повишеното търсене в страните от Стария континент и в развиващите се пазари.
Секторът на системите за домашна автоматизация се разделя на няколко подсегмента: управление на инфраструктурата за отопление и вентилация, осветителни системи, аудио и видео продукти, системи за сигурност, домашни роботи, както и комуникация и управление на домашните електроуреди. Сред най-широко използваните днес продукти в тази сфера са тези за сигурност, както и за развлечения.
"Глобалната рецесия нанесе сериозен удар на пазара на недвижими имоти през последните години и секторът вече вижда нуждата от нови решения, които да повишат
добавената стойност на имотите. Добрата новина е, че по същото време редица технологични иновации направиха възможно понижаването на цените за домашна автоматизация и днес тя се превръща от лукс -
в решение, достъпно за всеки активен човек, който цени времето си. Затова все повече фирми за строителство и за управление на имоти в Европа се насочват към този сегмент и българските им колеги
само ще спечелят, ако последват примера им" - смята собственикът на българската фирма за домашна автоматизация Ambitio Димитър Христов. Според него освен повишаване добавената стойност на един
дом, този клас решения спомагат и за по-успешното маркетиране на недвижими имоти, чрез използване на тяхната интеграция със смартфони и таблети, информират от фирмата.