До 2 седмици ще започнат ремонтите на Централна гара София, гарите в Пазарджик и Бургас. Ако се осигурят достатъчно средства, ще могат да се включат и други гари. Това съобщи днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, информира БНР.
Ремонтът ще струва около 20 млн. лв. и трябва да приключи до година и половина.
След като той бъде завършен чакалнята ще се топли от слънчева енергия, която ще идва от фотоволтаични клетки на покрива. Целта е да се ползва по-малко енергия, а хората да не мръзнат както в момента. Ще бъде създадена и нужната организация за връзка на пътниците със столичното метро (Една от новите станции от втория метродиаметър ще се намират в близост до гарата).
Нови ескалатори, чакални на няколко нива и съоръжения за трудноподвижни хора ще бъдат изградени вътре. От НКЖИ обясниха, че няма как сградата да бъде бутната. За това ще бъде направен ремонт на външната фасада. С него ще се цели по-голяма осветеност на зданието. Сред останалите промени, които ще бъдат направени, е и обновяването на пероните.
До момента 6 фирми са закупили тръжна документация по сделката за приватизация на "Товарните превози- БДЖ", съобщи още министър Московски. По думите му успешна ще е всяка сделка над 200 милиона лева.
Румънци, чехи и адвокат са закупили тръжна документация за участие в конкурса за приватизация на "БДЖ-Товарни превози", написа вчера в. "Стандарт".
Според изданието най-известният кандидат е румънската компания Grup Feroviar Român ("Груп Феровиар Ромън"). Тя е собственик на най-големия частен жп превозвач у нас - "Българска железопътна компания" (БЖК). Вестник "Стандарт" припомня, че последната компания вече отне близо 1/3 от товарите на "БДЖ-Товарни превози". Румънският кандидат е един от най-големите жп превозвачи на Балканите, притежава огромен вагонен и локомотивен парк и е специализиран в превозите на опасни товари с цистерни - горива, киселини и др.
Чешкият кандидат Advanced World Transport ("Адвансед Уърлд Транспорт") притежава 6000 вагона и превозва около 11 млн. т товари годишно - колкото и "БДЖ-Товарни превози".
Адвокатът Петко Илчев е закупил документите от името на неизвестен засега инвеститор.