ЕВН и хотелиери обсъдиха причините за драмите с тока в Слънчев бряг и Несебър

05.08.2008 | 16:28
по статията работи: Апостол Апостолов
ЕВН: Развитието на разпределителната мрежа е взаимна отговорност както на електроразпределителното дружество, така и от страна на клиентите му
ЕВН и хотелиери обсъдиха причините за драмите с тока в Слънчев бряг и Несебър

Липсва ясна визия за развитие на електропотреблението в курортите около Слънчев бряг и Несебър. Около това мнение се обединиха днес на среща представители на "ЕVN Bulgaria Електроразпределение" АД и СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев Бряг. Тя имаше за цел да бъдат изяснени позициите на двете страни относно прекъсването на електроснабдяването на 5 юли т.г. На срещата в Несебър присъстваха изпълнителните директори на „ЕVN Bulgaria Електроразпределение” Михаил Томов и на „ЕVN Bulgaria Електроснабдяване” Стефан Заманов и експерти. Въпреки изразените различни гледни точки се очерта становището, че бъдещите отношения между двете страни трябва да се основават на взаимно довери и партньорство.

Неконтролируемите строително-монтажни дейности създават риск не само за нормалното електроснабдяване, а и за всички инфраструктурни съоръжения. Всяко ново съоръжение и разширяване на мрежата на EVN Bulgaria е въпрос на сериозни инвестиции, а само през тази година за района на Южното Черноморие те възлизат на 22,5 млн. лева.

От 01.01.2008 година, само за комплекса Слънчев бряг са постъпили искания и са сключени предварителни и окончателни договори за присъединяване на нови обекти с обща мощност 75 МВт. Възвращаемостта на всички инвестиции в електропреносната и електроразпределителна мрежа в България е чрез цената за мрежови услуги на реално консумираните количества електроенергия. По този начин дружеството се стреми да ограничи кръстосаното субсидиране между клиентите. Всеки един заявен товар, за който е изградена съответната инфраструктура от EVN Bulgaria, но той не се усвоява на 100%, води до кръстосано субсидиране от страна на другите клиенти, защото цената за инвестицията се разпределя между всички клиенти на дружеството.

Експертите от дружеството смятат, че развитието на разпределителната мрежа е взаимна отговорност както на електроразпределителното дружество, така и от страна на клиентите му.

На базата на задълбочен експертен анализ на събраната информация са регистрирани основните предизвикателства за дейността в комплекса като: липса на трансформаторна мощност 110/20 kV ; въвеждане на корпоративни стандарти при развитието и поддръжка на мрежата в комплекса; въвеждане на корпоративни стандарти при отчитането; въвеждане на система за контрол по съоръженията – елементи от разпределителната мрежа и от системите за отчитане на електроенергията, както и система за мониторинг на енергийните потоци в комплекса.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....