ЕС готви нови правила за разследване на самолетни катастрофи

10.03.2010 | 16:28
по статията работи: econ.bg
Настоящият регламент не е променян от 1994 година
ЕС  готви нови правила за разследване на самолетни катастрофи

Нови правила при разследване на самолетни катастрофи готви Европейската комисия. От ЕК се надяват на силна политическа подкрепа от страна на министрите и от Европейския парламент. Европейските депутати дори вече обещаха, че ще разгледат предложенията в средата на тази година.

Въздушният транспорт е един от най-сигурните начини на придвижване в Европа, коментират още от ЕК, но въпреки това инциденти не липсват. През 2008 година, например фаталните катастрофи са били три. Катастрофите, като тази на Air France през юни 2009 или на Spanair през август 2008 година помрачават статистиките. По тази причина и от ЕК предложиха промяна в начина на разследване на тези случаи.

Каква е ситуацията в момента?

Правилата за разследване на инциденти със самолети са от 1994 година. Те са включени в Директива 94/56/ EC, описваща основните принципи на действие при инциденти и катастрофи в гражданската авиация. В документа е записано, че всяка държава членка е задължена да разследва сериозните инциденти със самолети от гражданската авиация, без значение от вида на самолета, големината му или дейността, която извършва. Към директивата е приложен и списък с това какво представлява „сериозен инцидент".

Разследването трябва да бъде извършено от независими органи.

От Европейската комисия подчертават, че през 2008 година само 5,5% от сериозните инциденти са станали със самолети на страна член на Европейската агенция за авиационна безопасност. Ниският процент обаче се помрачава от катастрофата в Испания, при която загинаха 154 души.

Новите предложения

Сред предложенията за промени в Директивата са задължението за изпълнение на препоръките, направени от органите, разследващи причината за инцидента. От ЕК предлагат това да става и в определен срок - 90 дни. Предлагат се и повече права на близките на жертви при катастрофи, сред които и по-бързото публикуване на имената на пасажерите. До час след инцидент компаниите ще трябва да публикуват пълен списък с пътуващите на борда на самолета.

Конкретните предложения ще бъдат направени от комисарят по въпросите на транспорта Сийм Калас.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...