България и Румъния са на път да понесат сериозни финансови санкции от ЕС, ако възможно най-скоро не бъде пуснат в експлоатация фериботният комплекс между Силистра и Кълъраш, предаде БНТ.
Съоръжението, в което са вложени десетки милиони европейски средства, е затворено, а двете страни са в безизходица.
Фериботната линия е замразена вече трета година заради неразбирателство между концесионерите от двата бряга на Дунав. Това доведе и до решението на правителството за прекратяване на 35-годишния договор с българския концесионер.
Областният управител на Силистра Николай Димов заяви, че с решение на Министерския съвет от 4 май тази година е прекратен концесионният договор.
В началото на юни месец предметът на концесия, т.е. фериботният комплекс е предаден на Пристанищна инфраструктура, което означава, че в момента няма нито превозвач, нито концесионер.
Останала без превозвач, българската страна отново започна да преговаря с румънските власти за търсене на изход от създалата се ситуация. Оказва се обаче, че интерес от български превозвач няма.
Спасението е линията да се обслужва само от румънския концесионер, но при едно условие - трафикът на тежкотоварни автомобили от Силистра към Северна Европа да бъде пренасочен към плавателното съоръжение.
"Нямаме правна възможност да ограничим тежкотоварния трафик, който е в рамките на 1,2 км, който преминава през уличната мрежа на град Силистра и стига до граничния контролно-пропускателен пункт
(ГКПП), тъй като се касае за републиканска пътна мрежа", каза Николай Димов.
Даниел Щефан от Окръжения съвет Кълъраш заяви: "Остава да се намерят най-добрите решения за икономическа изгода и за осигуряване на оператор и от двете страни".
Усилията за търсене на взаимоизгодно решение ще продължават и през следващите дни.