Автомобилният концерн PSA Peugeot Citroen отчете рязък спад в продажбите си за първото тримесечие. Като основна причина за това от корпорацията посочиха трусовете в автомобилния пазар в Европа, съобщава агенция „Асошиейтед прес“.
Компанията е с 10,3% понижение в продажбите си, като те възлизат на 8,7 милиарда евро за периода януари-март 2013 година. Година по-рано те са били 9,72 милиарда евро, уточнява bTV.
Общите продажби на двете марки коли – Peugeot и Citroen, спадат с цели 16,9% в Европа. Пазарният дял на компанията майка пък е паднал с 10%.
Европейските неволи са се отразили и на общите приходи на концерна, които са намалели със 7%. Така те наброяват 13 милиарда евро, в които влизат и отделът за автомобилни части, както и финансовото подразделение.
Групата е продала 674 000 бройки коли в глобален мащаб за първото тримесечие на годината. Това е спад с 2,5% спрямо 2012 г.