Едва една трета от стоките на българския пазар са произведени от родни предприятия. Това обяви заместник-председателят на Българската търговско-промишлена палата Георги Стоев при откриването на традиционното изложение "Изберете българското".
Според производителите, потребителите се сблъскват с парадокса "търсиш български продукти, но не можеш да намериш". Те обясняват това нелоялната конкуренция, най-вече от страна на китайската стока. Поради дъмпинговите им цени, българските фирми вече са принудени да работят на загуба и все по-трудно оцеляват, съобщава iNews.
"Разходите почти надвишават приходите и както виждате, сме страшно малко български фирми, които все още оцеляваме. На цената на много усилия, нерви, притеснения, но все пак оставаме родолюбци", коментира Стоев.
Вносната продукция преобладава почти изцяло в отделните сектори. "Има намаляване на производствата, има ограничаване на някои отрасли. Някои отрасли работят с вносни компоненти и това е една от причините, поради която не можем да говорим за сто процента българска стока", коментира зам-председателят на БТПП. Дни преди Световния ден на потребителя българите отбелязаха и че не се чувстват достатъчно защитени на пазара, допълни той.