|
Според специалисти и инвеститори тази стъпка може да не доведе до желания резултат. Според прогнозите, през второто тримесечие ще бъдат продадени около 29.5 милиона компютри, което е по-малко от отчетените цифри от 30.5 милиона броя през предишните три месеца. Според прогнозните данни продажбите на компютри трябва да нараснат с 4.3% през тази година. Американският компютърен гигант "Apple Computer Inc." повиши цената на най-продавания си модел "iMac" със 7.7% миналата седмица.
Най-големият японски компютърен производител "NEC" повиши цените си, същата стъпка предприема и най-големият южнокорейски компютърен производител, спрямо количеството на продажби "Trigem", като повишението в Корея ще е средно с 3%.
"Нямаме никакъв друг избор, освен да повишим цените на нашите компютри", заяви Сусуми Сакамото, говорител на "NEC". За да осигури повишено търсене на компоненти за компютри, най-печелившата южнокорейска компания "Samsung Electronics Co." обяви, че може да достави само 70% от направените поръчки.
Най-големият японски производител на дисплеи с течни кристали /LCD/ "Sharp Corp." очаква пазарната цена на 15-инчовите LCD панели да нарасне до 260 долара през следващия месец,от 200 долара, колкото бе стойността им в края на последното тримесечие на 2001 г. Най-голямата фабрика на компанията в префектура Мие, Западна Япония в момента работи с пълен капацитет, произвеждайки 90 000 бройки на месец.
"Търсенето, особено от тайвански производители нараства успоредно с увеличаването на използване на ноутбукове", заяви Хейхачиро Очиаи, говорител на "Sharp". Някои компютърни производители, като японската компания "Fujitsu Ltd." и тайванската "Acer Inc." обявиха, че за момента няма да повишават цените. Инвеститори смятат, че това не е лесно решение за конкретните компютърни компании, които са привличали потребителите с ниски цени. Според анализатори този ход не е дълготраен.
Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.