Експерт: Институциите можеха навреме да решат кризата с туристите, но не го направиха

18.09.2011 | 15:40
по статията работи:
Зам.-министърът на туризма Иво Маринов не е задействал застрахователните полици на "Алма тур Флай" и "Алма тур"
Експерт: Институциите можеха навреме да решат кризата с туристите, но не го направиха

Българските институции са разполагали с пълната документация за преодоляване на кризата с руските туристи, но не са задействали нужния механизъм, записан в европейска директива и пренесен в българското законодателство. Това заяви Румен Драганов - председател на Националния борд по туризъм на пресконференция. Той посочи, че заместник-министърът на икономиката Иво Маринов е първият, който носи отговорност за несработване на механизма.

Според Драганов определена фигура в ГЕРБ е оказала влияние с цел да не се използват средствата от застрахователните полици на туроператора "Алма тур Флай" и компанията "Алма тур", както и да не се спази наредбата, която задължава застрахователят да предприеме нужните мерки за връщане на туристите в страната им.

"Ако държавата не установи грешката и не вземе нужните решения за излизане от кризата, това ще се отрази на целия сектор", допълни Драганов, цитиран от Dariknews.bg. По думите му вече има информация за клиенти, отказващи да използват авиокомпания "България ер", въпреки че почивката се организира от друг туроператор.

Механизмът за осигуряване на достатъчна гаранция за туристите включва действия от страна на икономическото министерство, което отговаря за застрахователните полици, от страна на застрахователя и на комисията за защита на потребителите. "Такива действия не са били предприети", обясни Румен Драганов, като посочи, че "Алма тур Флай" и "Алма тур" са внесли и са дали застрахователна полица, която се намира на разположение на Иво Маринов, който не е задействал тези две полици. "По всяка вероятност тези полици са на максималния размер, или по 200 000 лева всяка, които са били абсолютно достатъчни, за да може да се закупят всичките необходими билети за превозване на пътниците и за запазване на икономическия интерес на потребителя в България", допълни Драганов.

"Алма тур" е можела да осигури полети за засегнатите туристи чрез наемане на други авиопревозвачи, обясни още Драганов. Колкото до "България ер": "България ер" е можела да извози всички туристи по начина, по който ги е довела, тъй като те са точно с такъв размер неплатени билети за идването си в България, колкото са неплатени билетите им за връщане. Това е било абсолютно съзнателно, тъй като сумата, която се е дължала, е твърде голяма, за да кажем, че става въпрос само за 1 или 2 полета.

Според Румен Драганов излизането от кризата ще отнеме няколко седмици. По думите му Русия е сезирала Европейската комисия, която би трябвало да направи проверка относно спазването на директивата и сработването на механизма за сигурността на туристите у нас.

Драганов отчете труден, но успешен сезон, и заяви, че 95% от туристите са доволни от почивката си тук. През тази година чуждестранните туристи са били 4,2 милиона, което е с 8,7% повече в сравнение с миналата година. За зимата се очаква ръст от около 7% поради предстоящи зимни състезания в Банско, пише БТА.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....