Ето колко са похарчили партиите за реклама за евроизборите

08.07.2014 | 18:13
по статията работи: Десислава Маданска
Сметната палата публикува отчетите на доставчиците на медийни услуги, социологически и рекламни агенции
Ето колко са похарчили партиите за реклама за евроизборите
Снимка: Sxc.hu

Вече е ясно колко са изхарчили партиите за реклама в медиите около изборите за Европейския парламент, които се проведоха на 25 май тази година. Сметната палата публикува отчетите на доставчиците на медийни услуги, социологически и рекламни агенции.

За участия на политици в предавания и излъчване на рекламни клипове и репортажи „Медийна група Черно море“ ЕООД е получила от политическите партии 8 712 лв. Най-щедри са били от „Атака“, които са отделили от бюджета си 3 194 лв. за излъчване на рекламни клипове. За участие в предаване партията на Волен Сидеров е броила 900 лв.

„България на гражданите“ на Меглена Кунева е платила малко над 1 178 лв. за рекламен клип и платен репортаж.

Партията на Николай Бареков „България без цензура“ е похарчила 1012 лв. за 3-минутен платен репортаж. За такъв репортаж БСП е отделила 526 лв. ГЕРБ пък са платили 900 лв. за участие в предаване.

Най-много пари на „Нова Броудкастинг Груп“ АД за излъчване на клипове и репортажи са платили от „България без цензура“ - 292 878 лв. „Коалиция за България“ е похарчила 221 826 лв., следвана от „Атака“ със 193 812 лв. На четвърто място се нарежда Реформаторския блок на Радан Кънев, които са платили за реклами 171 660 лв. Клиповете на ДПС струват 113 493 лв., на ГЕРБ – 43 452 лв., а НДСВ – 18 791 лв.

В графа неразплатена сума влизат „Синьо единство“ с 39 816 лв., НДСВ с 12 428 лв. и Централната избирателна комисия с 60 112 лв.

Сумата, която „БТВ Медиа Груп“ ЕАД е взела за излъчване на рекламни материали за политическите партии, е около 1,5 млн. лв. Най-много пари е платила „България без цензура“ на Николай Бареков – 462 626 лв. За реклама „Атака“ са дали 319 155 лв., а „Коалиция за България“ - 313 045 лв. От ДПС медията е получила 135 067 лв. АБВ на Георги Първанов е отделила 59 944 лв., а независимата Евгения Банева 1 771 лв.

За реклами излъчвани от „Фокус-Нунти“ ООД, собственик на информационна агенция „Фокус“, ГЕРБ са платили 36 000 лв., „България без цензура“ - 10 000 лв.

На „Нет инфо“ АД, с предишно наименование „Дарик нет“ АД, и „Прайм броудкастинг пойнт“ ЕООД за реклама в интернет най-много са платили от Реформаторския блок – 42 962 лв., следвани от „Атака“ - 38 880, „Коалиция за България“ - 23 784 лв. и ГЕРБ – 18 366 лв.

Най-много пари за излъчване на радио реклами „Дарик радио“ АД е получило от „Коалиция за България“ - 32 544 лв. и Реформаторския блок – 31 872 лв. „Атака“ е платила 26 424 лв., а ДПС – 24 456 лв. За радио реклама „България без цензура“ е похарчила 18 528 лв., а ГЕРБ – 15 132 лв.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...