В по-голямата си част жените предпочитат коли на разумни цени, съобразени със собствения им стандарт на живот, практични, сигурни и с интересен дизайн, пише списание "Форбс". Данните са базирани на регистрираните нови коли в САЩ, модели 2005 - 2006 г., в периода между януари и май тази година. Мъжете от своя страна избират по-луксозни и по-мощни возила, коментира изданието. Интересен факт е, че те са по-склонни да купуват коли, които според статистиката са предпочитани от дамите - 34.2% от регистрациите на Eclipse Spyder - любимият модел на жените, са на мъже. Това доказва факта, че достъпните спортни коли са унисекс. Обратна тенденция се наблюдава при жените - те рядко се спират на коли, фаворити на силния пол. Така например тази година нито една жена в САЩ не е регистрирала модела на Honda Motor Acura NSX и само 1.8% от регистрациите на Mercedes-Benz S55 AMG са на името на жени. Именно тези две коли - Acura NSX с цена на американския пазар 89 765 долара и Mercedes Benz S55 с цена 112 620 долара, са безспорните фаворити на мъжете тази година. Следват Dodge Viper SRT на стойност 82 295 долара - 97.1% от покупките са от представители на силния пол. GMC Yukon XL, 41 380 долара, е продаван на мъже в 93.6%, следван от Jaguar XJR, 76 995 долара, който в 92.6% става собственост на мъже.
Фаворитът на дамите - моделът на Mitsubishi Eclipse Spyder с цена 25 149 лв., се продава в 65.8% от случаите на жени. В класацията следва Saturn L 300 - американската кола с цена 21 995 долара в 64 % от случаите е с регистрация на дами. Toyota RAV4, 19 315 долара, в 59.8% от направените покупки през тази година става собственост на представителки на слабия пол, а Land Rover с цена 27 495 долара, отива при жена в 56.4 % извършените сделки.
Най-купуваните марки от мъжете*
1 Dodge 85.2%
2 Lincoln 84.3%
3 Jaguar 79.8%
4 Porsche 78.2%
5 Infiniti 78.1%
Най-купуваните марки от жените
1 Pontiac 53.0%
2 Hyundai 47.3%
3 Toyota 47.3%
4 Volkswagen 46.9%
5 Suzuki 45.8%
*на базата на регистрациите в САЩ от януари до май 2005 /Dnevnik Online