Лот 2 на автомагистарала „Струма”, свързваща магистрала „Люлин“ с ГКПП Кулата, трябва да бъде завършен до ноември 2015 година. Това каза след откриването на ремонтирания участък при прохода „Предел” министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Министърът обясни, че 38-километровият участък от Дупница до Благоевград е най-сложният пътен магистрален участък, по който се работи в момента.
„Още много работа има по обекта. Той започна със закъснение, не по вина на строителя, а поради разделянето на министерството, липса на разрешение за строеж и много проектни решения, включително и отчуждения. Амбицията ни е до месец ноември следващата година участъкът да бъде приключен. Работи се по-доста стеснен план-график. Стремим се да спазим сроковете, въпреки че археологическите разкопки продължават”, уточни Павлова.
По думите й именно заради разкопки ще има участъци от пътя, по които няма да може да се работи до месец юли следващата година.
Павлова отчете, че пътят за Банско е възстановен преди началото на зимния сезон, когато ще има много хора и ще бъде опасно.
„950 000 лв. бяха осигурени от републиканския бюджет за спешните аварийно-възстановителни дейности на отсечката. В продължение на един месец е работено с пълна мобилизация и без почивен ден, за да бъде възстановено движението за Банско в кратки срокове“, подчерта регионалният министър.
Тя добави, че на фирмата, която успешно завършила укрепителните дейности, е възложено и зимното снегопочистване в района. Второкласният път е единствената транспортна връзка, свързваща общините Разлог, Банско, Добринище, Белица и Гоце Делчев, както и населените места в тях, с областния център Благоевград, информира в. „24 часа“. Той е и най-пряката и удобна връзка между Северна, Северозападна и Западна България със зимните курорти в Пирин.
Фирмата ще съдейства и за завършване на основното асфалтиране на улиците в Банско, където се изпълнява проект за водния цикъл на общината. Така ще се обезопаси преминаването на автомобили.
Павлова отчете още, че е възможно 15-километровият тунел в Кресненското дефиле, най-сложният участък от магистрала „Струма“, да бъде заменен от 6 по-малки съоръжения.
Тя уточни, че екипите, които извършват окончателната оценка за въздействието върху околната среда, анализират още 8-9 алтернативни варианта. Преизчисляват се финансовите и технически параметри, за да се намери най-изгодния вариант за страната.
„Срокът за приключване на всички дейности по ОВОС е декември 2015 година”, уточни Павлова.
„Със сигурност изпълнението на автомагистралата в Кресненското дефиле няма да започне преди 2016 година, но това не е проблем. Важно е да направим анализите, да изберем най-добрия вариант и той да бъде проектиран”, каза още Лиляна Павлова.